پشتیبانی امور دام توان جمع‌آوری مازاد تولید مرغ را ندارد/کاهش قیمت‌ها به تولید ضرر می‌زند

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین درباره کاهش قیمت مرغ زنده و کشتار شده در چند روز گذشته، گفت:با توجه به قیمت‌های اخیر مرغ تولیدکنندگان در حل متضرر شدن هستند.

وی با بیان اینکه ادامه روند کاهشی بودن قیمت‌ها به تولید آسیب جدی وارد می‌کند، ادامه داد: مرغداران طبق سیاست وزارت جهاد مبادرت به افزایش جوجه‌ریزی‌ها کردند حتی با این سیاست ماه‌های پر مصرف هم بدون تنش پشت سر گذاشته شود اما امروز مرغداران دیگر توان ادامه دادن با این شرایط را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه قرار بود پشتیبانی امور دام مازاد تولید را از سطح بازار جمع‌آوری کند، عنوان کرد:اولاً پشتیبانی امور دام توان خرید و ذخیره‌سازی این حجم مازاد تولید را ندارد و از سوی دیگر مازادی که خریداری می‌شود باید به تدریج وارد بازار شود.

ابراهیمی اصلی ترین راهکار برای برون رفت از وضعیت فعلی را صادرات مرغ مازاد دانست و اضافه کرد:اخیراً مجوز صادرات 5 هزار تن مرغ کشتار شده به عراق اخذ شده است که امیدواریم این روند به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بازار به تعادل برسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات ماهانه 20 هزار تن مرغ به کشورهای منطقه و خارج منطقه را داریم که این موضوع ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت، اظهار کرد:بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: