تولید مرغ صرفه اقتصادی ندارد/ضرر 11 هزارتومانی مرغداران

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه در حال حاضر مرغداران مرغ زنده خود را به قیمت 53 تا 55 هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند، گفت: مرغداران در حال حاضر کیلویی 11 هزار تومان ضرر می‌کنند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ممکن است با کاهش تولید مواجه شویم.

محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم/ذخیره‌سازی نهاده‌ها انجام شده است

وی با تاکید بر اینکه اکنون با مازاد تولید گوشت مرغ در کشور روبه‌رو هستیم و عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است، ادامه داد: این موضوع به جایی رسیده است که باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید طی ماه های گذشته، نیاز است که برای جبران ضرر تولیدکنندگان بخشی از این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت مناسب خریداری و بخشی نیز صادر شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هزینه‌های تولید افزایش یافته اما قیمت مرغ زنده و حتی کشتار شده افزایش نیافته است، عنوان کرد: قیمت مرغ زنده نسبت به سال گذشته حتی کاهش یافته است که این موضوع باعث شده تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی درباره افزایش قیمت جوجه یکروزه در روزهای گذشته اظهار داشت: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه 28 تا 30 هزار تومان است که با توجه به هزینه‌های تمام شده تولید این نرخ‌ها برای تولیدکنندگان برای جوجه ریزی صرفه اقتصادی ندارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: