هیچ برخورد تعزیراتی با گران فروشی جوجه یکروزه نشد

سیدصدرالدین عظیمی نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با اشاره به آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در کشور، گفت: در شهریورماه به دلیل تنش گرمایی و افزایش دما با افت تولید مواجه شده بودیم که با فرارسیدن فصل پائیز و زمستان قطعا باردیگر با رشد تولید مواجه خواهیم شد.

جمع‌آوری مازاد تولید از سوی پشتیبانی امور دام به نفع مرغدار نیست

وی با تاکید بر اینکه افت تولید در ماه‌های گرم سال باعث ایجاد نوسان مقطعی در بازار مرغ شد، ادامه داد:البته محدودیت و ممنوعیت جلوگیری از خروج مرغ در برخی استان‌ها و همچنین استان‌های معین به تهران بر عرضه مرغ در میادین اثر گذار بود.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اعلام اینکه در حال حاضر تولید و مصرف مرغ همخوانی دارد، افزود: براساس آمار روزانه حدود ۷ هزارتن مرغ نیاز کشور در بازار توزیع می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عظیمی تصریح کرد: به رغم دستور وزیر قبلی مبنی بر عدم محدودیت و جابه جایی مرغ در استان‌ها، اما متاسفانه خلاف آن عمل می‌شود که این امر منجر به مازاد مرغ در برخی استان‌ها شده و در برخی استان‌های دیگر با کمبود مرغ در بازار روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل عمده تولیدکنندگان بحث قیمت جوجه یکروزه است، عنوان کرد: هم اکنون متوسط قیمت هرقطعه جوجه یکروزه ۳۰ تا ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه حداکثر باید ۱۶ تا ۲۰ هزارتومان باشد. درحالیکه هیچ برخورد تعزیراتی با گرانفروشان جوجه نشده است.

نایب رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی گفت: هم اکنون در تامین کنجاله سویا مشکلی نداریم، اما زمینه ذرت در بازار بدلیل کاهش ثبت سفارش کمتر بوده است که همین امر موجب شد تا پشتیبانی امور دام قیمت هرکیلو ذرت از ۹ هزار و ۶۰۰ به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان برسد که بی تردید این امر در افزایش قیمت ذرت در بازار آزاد اثر گذار است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: