عدم برنامه‌ریزی مناسب قیمت مرغ زنده را کاهشی کرد/صنعت طیور مونتاژ کاری است

کیوان لشگری مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با ببیان اینکه عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب در جوجه‌ریزی‌ها باعث شده قیمت مرغ زنده به شدت کاهش پیدا کند، گفت:قیمت مرغ زنده در حال حاضر بین 52 تا 54 هزار تومان است، این موضوع باعث ضرر و زیان هنگفت مرغداران شده است.

تولید ماهانه 260 هزار تن مرغ در کشور/صادرات 8 هزار تن مرغ از ابتدای سال

وی با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ زنده احتمال کاهش جوجه‌ریزی‌ها را در پی خواهد داشت، ادامه داد: اگر در چند روز آینده با کاهش جوجه‌ریزی‌ها مواجه شویم قطعاً پس از گذشت ایام ماه محرم و صفر با مشکلات جدی در تامین مرغ گرم مواجه خواهیم شد و دوباره بگیر و ببندها برای تامین مرغ شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان قزوین با تاکید بر اینکه عدم برنامه‌ریزی مناسب در جوجه‌ریزی‌ها باعث شده در داخل کشور یا کمبود مرغ داشته باشیم یا بیش بود، عنوان کرد:نیاز کشور برای تامین مرغ گرم ماهیانه با 130 میلیون جوجه‌ریزی برطرف می‌شود اما مشخص نیست چرا اصرار به 150 میلیون جوجه‌ریزی در ماه داریم.

لشگری با بیان اینکه صنعت طیور کشور مونتاژ کاری است و نباید هزینه‌های گزاف به آن تحمیل کنیم، اضافه کرد: ذرت، سویا، ریزمغذی‌ها، دارو و واکسن و جوجه یکروزه با تخصیص ارز دولتی وارد کشور می‌شود و مرغداران فقط پرورش دهنده هستند و بعد این تولیدات بدون اینکه سودی برای کشور داشته باشد به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه تولیدکنندگان امروز جوجه یکروزه‌ای که باید با قیمت 16 هزار تومان خریداری کنند بالای 30 هزار تومان به دستشان می‌رسد، اضافه کرد: هزینه انرژی و افزایش 38 درصدی دستمزد کارگران بماند، در این وضعیت مرغداران تولید می‌کنند اما با ضرر و زیان هنگفت.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: