قیمت‌گذاری دستوری چالش مرغداران/کمبودی در عرضه مرغ نداریم

صدرالدین عظیمی نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه متوسط قیمت مرغ زنده در حال حاضر بین 50 تا 52 هزار تومان است، گفت: در خرداد ماه حدود 151 میلیون جوجه‌ریزی صورت گرفت که به سبب تولید بالای ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون قطعه مرغ گرم، کمبودی در عرضه در ماه‌های آینده نداریم.

پشتیبانی امور دام توانایی جمع‌آوری مازاد تولید را ندارد/پرداخت نهاده به جای پول مرغدار

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی امروز تولیدکنندگان صنعت طیور بحث قیمت‌گذاری دستوری است، ادامه داد:با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت مرغ باید تابع مکانیزم عرضه و تقاضا باشد به طوریکه با افزایش عرضه، قیمت کاهش می یابد.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام اینکه در ماه‌های گذشته به دلیل جوجه‌ریزی‌های مناسب با مازاد تولید مواجه هستیم، اضافه کرد: خرید حمایتی مرغ توسط پشتیبانی امور دام به سبب عرضه در بازار راهکار ایجاد تعادل و حمایت از مرغدار نیست، از این رو مدیریت جوجه ریزی بر مبنای مصرف و صادرات و استمرار آن بهترین راهکار تنظیم بازار مرغ است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است، در حالیکه بدلیل مازاد تولید، پتانسیل صادرات ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن مرغ وجود دارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: