دیدار مسئولان بانک توسعه تعاون با رئیس هیئت مدیره بیتامین

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، تعدادی از مسئولان بخش اعتباری بانک توسعه و تعاون استان گلستان با حضور در دفتر مرکزی زنجیره یکپارچه تولید گوشت و مرغ بیتامین با دکتر سیدرضا یحیی‌پور رئیس هیئت مدیره این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کردند.

مصاحبه تفصیلی/چرا بانک‌ها سیاست انقباضی در پیش گرفته‌اند؟

دکتر یحیی‌پور در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به میهمانان این جلسه، گفت: زنجیره بیتامین از سال 1397 با هدف تامین بخشی از نیاز گوشت مرغ هموطنان عزیزمان تشکیل شد که با گذشت حدود 6 سال از تاسیس، اکنون با اشتغالزایی برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم یکی از موفق‌ترین زنجیره‌ها در صنعت طیور کشور است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته زنجیره بیتامین سرمایه‌گذاری‌های ثابت خوبی در بحث راه‌اندازی حلقه آخر تکمیل زنجیره خود که همان فارم‌ مرغ مادر برای تامین جوجه یکروزه خود بود، انجام داد، افزود:با توجه به تکمیل حلقه‌های زنجیره بیتامین در حال حاضر نیاز چندانی به بحث دریافت تسهیلات از بانک‌ها نداریم.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین تصریح کرد:به دلیل شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌ها ممکن است در برخی مواقع نیاز به سرمایه در گردش داشته باشیم که امیدواریم بانک توسعه تعاون در روزهای سخت در کنار ما باشد.

دکتر یحیی‌پور اضافه کرد:اگر تفاهم‌نامه‌ای بین بانک و زنجیره بیتامین منعقد می‌شود باید در هر شرایطی به آن پایبند باشیم چون در سال گذشته و در برهه‌های مختلف زمانی که ما نیاز به تسهیلات و سرمایه در گردش داشتیم علیرغم اینکه ما به تعهدات خود عمل کرده بودیم، بانک‌ها به دلیل برخی مشکلات خود از ارائه این تسهیلات امتناع کردند.

وی با بیان اینکه لازم است تا کارگروهی در زنجیره بیتامین و بانک توسعه تعاون برای بررسی زمینه‌ها و بسترهای همکاری‌ها دو جانبه تشکیل شود، عنوان کرد:ما این آمادگی را داریم هر تفاهم‌نامه و یا قراردادی را که پس از کار کارشناسی فی مابین دو طرف امضا شود را عملیاتی کنیم البته به شرط آنکه بانک نیز به تعهدات خود به خوبی عمل کند.

مسئولان بخش اعتباری بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این بانک اعلام کردند تا پس از اقدامات لازم برای عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به آن عمل و تعهدات خود را انجام خواهند داد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: