“پزشکیان” به موضوع صدور مجوزهای احداث مرغداری‌های جدید ورود کند

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با اشاره به مطالبات صنعت طیور از دولت چهاردهم، گفت: اولین اقدامی که دولت آقای پزشکیان باید به آن ورود کند بحث صدور مجوزهای بدون کارشناسی برای ایجاد واحدهای مرغداری جدید است.

اولویت دولت چهاردهم تامین امنیت شغلی مرغداران باشد

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای بدون کارکارشناسی در آینده‌ای نزدیک باعث نابودی صنعت طیور خواهد شد، ادامه داد: به طور مثال نیاز کشور به مرغ تخم‌گذار حدود 100 میلیون قطعه است اما اخیراً مجوز ایجاد واحدهای داده شده است که بیش از 100 میلیون مرغ تخم گذار قرار است در آنها پرورش داده شود، اگر بخواهیم کل خاورمیانه را هم باید این عددها تخم مرغ بدهیم بازهم مازاد تولید خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با تاکید بر اینکه اصلا واحدهای جدیدی که به آنها مجوز داده شده است شروع به کار کردن مازاد تولیدی که خواهیم داشت را چه کار می‌خواهیم بکنیم؟، افزود:از یک سو مجوز تاسیس واحدهای مرغداری گوشتی و تخم‌گذار می‌دهیم و از سوی دیگر هیچ فکری برای صادرات نداریم.

نبی‌پور با بیان اینکه با شرایطی که ایجاد شده است در آینده‌ای نزدیک حتی به کشورهای عراق و افغانستان که الان صادرات داریم، نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم، اضافه کرد: برخی مواقع بدون کارکارشناسی اقداماتی در صنعت طیور انجام می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به آن وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت آتی باید فکری به حال قیمت‌گذاری دستوری داشته باشد، عنوان کرد:یکی از چالش‌های اصلی امروز صنعت طیور که آسیب‌های جدی به آن وارد کرده همین قیمت‌گذاری دستوری است که امیدواریم در دولت چهاردهم این موضوع با کارکارشناسی حل شود و اختیار قیمت‌گذاری به تشکل‌ها و خود مرغداران واگذار شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با تاکید بر اینکه صدور مجوزهای میلیونی برای احداث  واحدهای مرغداری گوشتی،تخم گذار و مادر در آینده‌ای نزدیک اثرات خود را نشان خواهد داد، اظهار کرد: اولین تبعات این اقدام حذف واحدهای کوچک است و تبعات بعدی آن این است که اگر یک بیماری شایع شود با توجه به حجم زیاد مرغ در یک واحد ممکن است تلفات آن را بالا ببرد.

نبی‌پور گفت: اگر درباره مجوزهای صادر شده کارکارشناسی دقیقی انجام نشود بنده به شما قول می‌دهم در 5 سال آینده با بحران جدی در بحث تامین تخم مرغ، مرغ و جوجه مواجه خواهیم شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: