قیمت قطعی خرید مرغ از سوی پشتیبانی امور دام اعلام شد

عطاالله حسن زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با اعلام اینکه قیمت خرید مازاد تولید مرغداران از سوی پشتیبانی امور دام به اتحادیه‌ها و تشکل‌ها اعلام شده است، گفت: قیمت خرید 80 هزار تومان به‌علاوه 4 تا 5 هزار تومان هزینه انجماد است که خرید نهایی 84 تا 85 هزار تومان بسته شده است.

مشکلی در خرید مرغ از تولیدکنندگان نداریم/قیمت علی‌الحساب 80 هزار تومان

وی با بیان اینکه مرغ زنده نیز با قیمت اعلام شده حدود 56 تا 57 هزار تومان خواهد بود، ادامه داد: اقدام وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام برای خرید ذخیره استراتژیک از محل تولید داخلی اقدام مثبتی بود که حداقل تا حدودی امنیت تولید را به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه قیمت 85 هزار تومان اعلام شده تقریبا هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ است، اضافه کرد: در چند ماه گذشته تاکید ما بر این بود که ذخیره استراتژیک از محل تولید داخلی انجام شود تا امنیت تولید حفظ شود و تولیدکنندگان به این که حداقل متضرر نمی‌شوند دلگرم شوند.

حسن‌زاده با بیان اینکه اگر نهاده‌های دامی به موقع تامین شود قطعا با جوجه‌ریزی‌های که در ماه‌های گذشته انجام شده مازاد تولید خواهیم داشت، عنوان کرد:اگر شرایط تولید دچار چالش‌های غیر پیش‌بینی نشده از جمله کمبود نهاده‌ها و بیماری نشوند قطعا مازاد تولید خواهیم داشت که امیدواریم همان‌طور که اعلام شده پشتیبانی امور دام اقدام به خرید به موقع این مازاد تولید کند.

وی اظهار داشت: البته این موضوع را هم باید مورد توجه قرار داد با توجه به گرانی گوشت قرمز اقبال برای گوشت مرغ به ویژه مرغ درشت بالای دو کیلو و 800 گرم نیز افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تولید کنندگان ظرفیت خوبی برای تامین پروتئین کشور ایجاد کرده‌اند که لازم است برای حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تصمیمات سریع و منطقی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شود تا حداقل به تولید و امنیت غذایی کشور آسیبی وارد نشود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: