صادرات 5 هزار تن مرغ به عراق در روزهای آینده/برای صادرات باید برنامه‌ریزی کرد

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با اعلام اینکه در خرداد ماه حدود 151 میلیون جوجه‌ریزی در کشور انجام شده است، گفت: قطعاً با این حجم جوجه‌ریزی‌ها در ماه‌های گذشته در روزهای آینده با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه خواهیم بود.

برزعلی:رکورد جوجه‌ریزی در “گلستان” شکسته شد

وی با بیان اینکه جمع‌آوری مازاد تولید از سوی پشتیبانی امور دام و صادرات دوراهکار جلوگیری از متضرر شدن تولیدکنندگان در این شرایط است، ادامه داد: پشتیبانی امور دام به دلیل حجم خریدی که از گذشته داشته دیگر توانایی چندانی برای خرید ندارد کما اینکه باید خریدهای که انجام داده را نیز به بازار تزریق کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه صادرات نیز اینگونه نیست که یک ‌شبه انجام شود، افزود: ابتدا باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای صادرات فراهم شود سپس اقدام به این کار کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به کشور عراق صادرات داریم که ظرفیت‌های این کشور هم محدود است، عنوان کرد: با برخی از شرکت‌های چینی و عمانی برای صادرات بحث‌های انجام شده که در حال مرتفع کردن مشکلات موجود بر سر صادرات به این کشورها هستیم.

وی ادامه داد:البته در تلاش هستیم در روزهای آینده حدود 5 هزار تن گوشت مرغ را با کمک زنجیره‌ها به کشور عراق صادر کنیم تا حدودی از مازاد تولید را کم کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه برای تولید مرغ در کشور به جهت صادرات باید برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشیم، اظهار کرد: باید فضای تولید مرغ در کشور را به سمتی ببریم که بخشی از تولیدکنندگانمان در برخی استان‌ها تنها مرغ برای صادرات پرورش بدهند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: