تضامین لازم برای صادرات 3 ماه آینده مرغ را داشتیم/بازهم بدعهدی دیدیم

رضا مبصری رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان زنجیره تولید گوشت مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با اشاره به توقف صادرات مرغ، گفت: پیش از این یک تصمیم خلق‌الساعه‌ای گرفته می‌شد و بخش‌نامه‌ای صادر می‌‌شد و سپس صادرات متوقف می‌شد اما متاسفانه امروز ناگفته و بدون بخش‌نامه این روند متوقف شده است.

چرا مرغ زنده گران شد؟

وی با بیان اینکه علت اصلی توقف صادرات به دلیل تنظیم بازار داخلی بود، ادامه داد: اگرچه وزیر جهاد اخیراً اعلام کرد روند صادرات متوقف نشده اما اینگونه نیست و دولت با افزایش اندک قیمت مرغ صادرات را متوقف کرده‌ است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان زنجیره تولید گوشت مرغ با بیان اینکه تولیدکنندگان هزینه کرده‌اند و بازار هدف را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند اما با یک تصمیم نا به جا تمام زحمت‌های آنها به هدر رفته است، عنوان کرد: در حالی روند صادرات متوقف شده است که ما تضامین لازم برای صادرات برای 3 ماه آینده را دریافت کرده بودیم اما بازهم بدعهدی دیدیم.

مبصری درباره افزایش قیمت جوجه یکروزه در چند روز گذشته اضافه کرد:طبق آمارهای ارائه شده قیمت‌ها فعلا به تعادلی رسیده است، اما با توجه به واردات تخم مرغ نطفه‌دار و میزان جوجه‌ریزی‌ها در بخش مرغ مادر به نظر می‌رسد در اوایل آبان قیمت جوجه یکروزه قدری متعادل‌تر از وضعیت فعلی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان زنجیره تولید گوشت مرغ اظهار داشت:البته نباید همه فشارها را به تولیدکنندگان جوجه یکروزه وارد کرد چون هزینه‌های آنها نیز افزایش یافته و آنها نیز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: