صادرات مرغ ممنوع شد

غلامحسین جافر رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد جوجه‌ریزی 170 میلیون قطعه‌ای در ماه در کشور محقق شود، گفت: یکی از دلایلی که نمی‌توان به این عدد رسید آماده نبودن بسترهای لازم برای صادرات مازاد تولید است.

وی با اعلام اینکه صادرات مرغ باردیگر ممنوع شده است، ادامه داد: پس از اینکه مقداری مرغ به عراق صادرات داشتیم از روز گذشته اعلام شد که این روند متوقف و صادرات ممنوع شده است اگرچه همان میزانی هم که صادرات داشتیم چاره کار نبود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با جوجه‌ریزی‌های 150 میلیون قطعه‌ای مشکل مازاد تولید داریم، افزود: قیمت تمام شده مرغ زنده در حال حاضر بالای 60 هزار تومان است اما با نرخی حدود 56 تا 57 هزار تومان عرضه می‌شود اگر جوجه‌ریزی‌ها را به 170 میلیون قطعه برسانیم قطعاً قیمت مرغ زنده به زیر 50 هزار تومان می‌رسد که برای تولیدکنندگان چالش جدی ایجاد می‌کند.

جافر اظهار داشت: در ایام پرمصرف سال که عید نوروز و ماه مبارک رمضان است دچار مشکل مازاد تولید شده‌ایم چطور می‌خواهیم به 170 میلیون قطعه برسیم بدون اینکه چالش جدی در صنعت ایجاد کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: