کمبودی در عرضه مرغ زنده نداریم/قیمت57 هزار تومان

علی اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین از روند خوب جوجه‌ریزی‌ها در استان خبر داد و گفت: خرداد ماه بیش از 18 میلیون جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شد که این موضوع رکوردی برای مرغداران بود.

مرغ زنده بر روی دست مرغداران مانده است/بی‌برنامگی صنعت طیور را نابود می‌کند

وی با بیان اینکه در زمینه تامین نهاده‌ها نیز مرغداران استان مشکلی ندارند، ادامه داد: برخی پیش‌بینی‌ها وجود داشت که با فرارسیدن فصل گرما با روند کاهشی جوجه‌ریزی‌ها مواجه شویم که با توجه به خنکی هوا این اتفاق رخ نداده است و جوجه‌ریزی‌ها طبق روال ماه‌های گذشته در استان انجام می‌شود.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با اعلام اینکه روزانه حدود 600 تا 800 تن مرغ در استان گلستان تولید می‌شود، اضافه کرد: بخشی از این تولیدات در داخل استان و مابقی به میدان بهمن تهران،استان تهران و سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

نادران با تاکید بر اینکه به نظر نمی‌رسد در ماه‌های آینده در استان گلستان با کمبود مرغ زنده برای تولید مواجه باشیم، عنوان کرد: با توجه به آمار حجم جوجه‌ریزی‌ها در خرداد و تیرماه مشکلی از بابت تامین مرغ نخواهیم داشت.

وی قیمت مرغ زنده برای کشتار در استان گلستان را 57 هزار تومان اعلام کرد و اظهارداشت: فعلا قیمت را به گونه‌ای اعلام کرده‌ایم که مانع از خروج مرغ زنده از استان شویم و از سوی دیگر برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: