صادرات مرغ راهکاری برای جلوگیری از زیان مرغداران

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه در حال حاضر تولید مرغ بر عرضه پیشی گرفته است، گفت: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته با مازاد تولید مواجه هستیم.

واحد مرغداری راکد در گلستان نداریم/حذف آسیاب میکسر از واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه طبق آنالیزهای انجام شده سرانه مصرف سالیانه مرغ در کشور حدود 2 میلیون و 600 هزار تن است، اضافه کرد: با توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعت طیور کشور در حال حاضر ظرفیت تولید سالیانه 3 و نیم میلیون تن مرغ را داریم که می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های مدون مازاد یک میلیون تنی را به بازارهای هدف صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اعلام اینکه روند جوجه‌ریزی‌ها در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده و تولید خوبی در سطح کشور انجام شده است، عنوان کرد:در اردیبهشت ماه سال جاری حدود 156 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که نسبت به مشابه سال گذشته روند رو به رشد خوبی را طی کرده است.

ابراهیمی با بیان اینکه میانگین قیمت مرغ زنده در ماه‌های گذشته بین 52 تا 58 هزار تومان بوده است، ادامه داد: سال گذشته متوسط قیمت مرغ ۵۸ هزارتومان بود، درحالیکه اکنون با گذشت یکسال متوسط قیمت حدود ۵۶ هزارتومان است که این امر بدان معناست که به رغم افزایش شاخص های تورمی، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده است که با صادرات مرغ بدنبال آن هستیم که از روند کاهشی قیمت جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است، توضیح داد: :با افزایش جوجه ریزی‌ها، صادرات مرغ  را در دستور کار قرار داده‌ایم و حال با توسعه صادرات به دنبال تعدیل قیمت مرغ زنده هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: