روزانه 9 میلیون تخم مرغ وارد دستگاه جوجه‌کشی می‌شود/مشکل به زودی حل می‌شود

رضا مبصری دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه در چند روز گذشته روند تامین نهاده‌ها رو به بهبود بوده است، گفت: در حال حاضر کمبودی بابت تامین ذرت نداریم و حتی می‌توان گفت مازاد نیاز در بازار داریم.

اختصاصی/میزان جوجه‌ریزی‌ها در نیمه اول آبان ماه از 50 میلیون عبور کرد

وی با اعلام اینکه تامین کنجاله سویا نیز روند مناسبی به خود گرفته است، ادامه داد: در چندین روز گذشته کشتی‌های  از مبدا هند و آرژانتین بارگیری و به کشورمان ارسال شده است که برخی از محصولات حمل و  تخلیه و توزیع شده است.

دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ تصریح کرد: قطعا با انعقاد قراردادهای جدید که در روزهای آینده خواهیم داشت، روند تامین نهاده‌ها بهبود خواهد یافت.

مبصری درباره کمبود و گرانی جوجه یکروزه نیز، اظهارداشت: در چندماه گذشته به دلیل اینکه واردات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک‌روزه با محدودیت مواجه شده بود، این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه 9 میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد دستگاه‌های جوجه‌کشی می‌شود، عنوان کرد: سنجش میزان تولید جوجه یکروزه بر اساس پر بودن دستگاه‌های جوجه کشی است و با روندی که در حال حاضر داریم در چند روز آینده مشکل جوجه‌یکروزه نیز حل خواهد شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: