تولید 100 درصد داروهای دامپزشکی در کشور/دامپزشکان حلقه واسط سلامت جامعه هستند

آقای دکتر سیدرضا یحیی‌پور مدیرعامل شرکت بیتامین استرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این شرکت ضمن تبریک به مناسبت روز دامپزشک به فعالان این عرصه، گفت: امروز دامپزشکی تنها حلقه واسط بین سلامت جامعه با مواد پروتئینی تولید شده در کشور است.

حقوق مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌‌ها از کارفرمایان قطع شد

وی با بیان اینکه دامپزشکی به نوعی کاتالیزور است، عنوان کرد: دامپزشکی و دامپزشکان در تبدیل کردن بهینه مواد و رساندن آن به سفره مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بیتامین با اشاره به نقش دامپزشکان در سلامت جامعه و کمک به اقتصاد کشور، ادامه داد:مسلماً نظارت دامپزشکان، به مانند پروتکلی است که جامعه‌ها را به جامعه هدف بهینه متصل می‌کند، البته این نظارت‌ها به پروتکل‌های که در کشورهای پیشرفته و یا کشورهای که در این حوزه عقب هستند بستگی دارد.

دکتر یحیی‌پور با بیان اینکه در کشور ما پروتکل‌های زیادی بر روی بحث واکسیناسیون، خوراک، ذبح، کشتار و زنجیره سرد تا زمانی که مواد پروتئینی به سفره هموطنان برسد وجود دارد، عنوان کرد: الحمدالله همکاران ما در سازمان دامپزشکی در بحث بیماری‌ها، سلامت دام، ذبح و تغذیه دام که بر سلامت جامعه اثر گذار است نظارت خوبی را دارند.

وی درباره همکاری‌های مشترک بین دامپزشکان و پزشکان، اظهار داشت:این موضوع در تمام جهان به ویژه در درمان بیماری‌های مشترک دام و انسان می‌تواند وجود داشته باشد، اما در کشورمان این موضوع خیلی ضعیف است و یا به عبارت دیگر می‌توان گفت وجود ندارد، مگر در برخی مواقع به مانند بیماری‌ دام‌های بزرگ، تب مالت یا هاری که پزشک به سابقه بیماری فرد نگاه می‌کند و برای بیماری آن فرد دارو تجویز می‌کند و با دامپزشک مشاوره می‌کند.

مدیرعامل شرکت بیتامین با اشاره به وضعیت تولید داروهای مورد نیاز بخش دامپزشکی کشور، گفت: در شرایط فعلی 100 درصد داروهای مورد نیاز در این حوزه در داخل تولید می‌شود و یا مواد اولیه داروها وارد می‌شود و در داخل تولید می‌شود.کمتر داروی وجود دارد که نقش مهمی در شبکه دامپزشکی داشته باشد و در داخل تولید نشود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: