تجلیل از “بیتامین” برای آزادسازی 5 زندانی

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد، مراسم تجلیل از این شرکت به دلیل آزادسازی ۵ زندانی و فعالیت برخی از این زندانیان در شرکت بیتامین دانه رامیان صبح امروز با حضور دکتر یحیی پور مدیرعامل و مهندس هلاکویی رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین و آقایان قراوی، شایسته از مسئولان زندان و مدیرعامل بنیاد تعاون شهرستان گنبد برگزار شد.

در این مراسم دکتر یحیی‌پور مدیرعامل بیتامین با بیان اینکه آزادسازی زندانیان از سوی واحدهای صنعتی و تجاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: باید مسابقه‌ای بین واحدهای صنعتی و تولیدی برای جذب نخبگانی که در زندان‌ها هستند ایجاد شود.

مهندس هلاکویی رئیس هیئت مدیره بیتامین نیز در این مراسم با بیان اینکه آزادسازی زندانیان برای بنده تجربه‌ای بسیار خوب و جالب بود، گفت: امیدواریم این اقدامی که شرکت بیتامین انجام داد الگویی برای سایر واحدها و افرادی شود که کارهای تجاری و صنعتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیتامین در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به آزادسازی چند زندانی کرد، ادامه داد: اقداماتی که در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌شود نباید در قاب شعار باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ویتامین تصریح کرد:عمل به مسئولیت‌های اجتماعی قطعاً منجر به این خواهد شد که یک سری از افرادی که در مسیر اشتباه افتاده‌اند پس از رهایی از آن مسیر، دوباره زندگی‌شان خراب نشود.

آقای قراوی نیز در این نشست ضمن تشکر از شرکت بیتامین برای انجام این کارخداپسندانه، گفت: شما تنها به زندانیان کمک نکردید بلکه به خانواده آنها و جامعه کمک کرده‌اید.

وی با بیان اینکه گاهی برخی از زندانیان گرفتار می‌شوند و همراه با آنها خانواده‌شان نیز دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، افزود: بنیاد تعاون نیز برنامه‌هایی در جهت حمایت از کارخانه‌هایی که مبادرت به آزادی زندانیان می‌کند، دارد.

وی با بیان اینکه از پرداخت دستمزدهایی که در بیتامین دانه رامیان به زندانیان آزاد شده انجام می‌شود تعجب کردم، افزود: این دستمزدهایی که پرداخت می‌شود عالیست ما ارگان‌ها و بخش‌هایی را داشته‌ایم که با یک دوم یا یک سوم دستمزدهایی که بیتامین پرداخت می‌کند زندانیان را استخدام کرده‌اند.

آقای شایسته نیز در این نشست اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی فعال در داخل زندان گنبد داریم که ۱۵۰ نفر از زندانیان در آن واحدها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان خارج از زندان مواد اولیه را تهیه می‌کنند و تولیدات در سوله‌هایی که در داخل زندان ساخته شده انجام می‌شود، اضافه کرد: برای اینکه مشوق‌هایی برای کارفرمایان در نظر گرفته شود هزینه‌های آب، برق و گاز از آنها دریافت نمی‌شود و رایگان است.

مسئول بنیاد تعاون شهرستان گنبد نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشحال هستیم از اینکه سه نفر از ۵ نفر از زندانیان آزاد شده از سوی بیتامین در کارخانه این شرکت مشغول به فعالیت هستند، گفت: روزی که زندانیان آزاد شدند واقعاً روز خوبی بود و خانواده‌شان خیلی خوشحال بودند.

وی با بیان اینکه همه زندانیان افراد بدی نیستند، ادامه داد: باید به کمک دوستانی به مانند مسئولان بیتامین راه برگشت و کمک به زندانیان را فراهم کنیم.

یکی دیگر از مسئولان زندان گنبد که در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌ها و واحدهای صنعتی که مبادرت به آزادی زندانیان می‌کنند در نظر گرفته شده است، گفت: یکی دیگر از مزیت‌های این اقدام خداپسندانه برای شرکت‌ها، معافیت از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زندانی آزاد شده است.

مهندس کوثری مدیر کارخانه بیتامین دانه رامیان نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه و پس از آزادی ۵ زندانی از سوی شرکت بیتامین، ۳ نفر از این عزیزان در این کارخانه مشغول به فعالیت شدند، گفت: در مدت فعالیت این عزیزان آنها توانستند از عهده وظایف محوله برآیند و پیشرفت شغلی خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سه زندانی آزاد شده که در کارخانه مشغول به فعالیت هستند رضایت کامل داریم، ادامه داد:از مسئولان سازمان زندان‌ها و مسئولان مربوطه تقاضا داریم افرادی که به دلایل جرایم غیرعمد و مالی در زندان هستند و توانایی کار کردن در بیتامین دانه را دارند به شرکت معرفی کنند تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: