مذاکره با شرکت‌های چینی و کردستان عراق برای صادرات مرغ

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با اعلام اینکه تا پایان خرداد مجوز صادرات 12 هزار تن مرغ از طریق اتحادیه صادر شده است، گفت: مجوز صادرات 5 هزار تن نیز به زنجیره‌ها و سایر مرغداران داده شده است که امیدواریم این روند برای کاهش مازاد تولید داخلی تداوم داشته باشد.

صادرات مرغ راهکاری برای جلوگیری از زیان مرغداران

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ صادرات ماهانه ۱۱ تا ۱۵ هزارتن  مرغ هدف گذاری شده است، ادامه داد: با توجه به ضرر و زیانی که تولیدکنندگان در حال حاضر به دلیل کاهشی بودن قیمت مرغ زنده و کشتار شده متحمل می‌شوند به دنبال آن هستیم با دریافت مجوزها و تداوم صادرات از روند کاهشی شدن قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر مرغ به کشور عراق صادر می‌شود، افزود: برای تنوع بخشی به بازار صادراتی با شرکت های چینی هم مذاکره شده و با کردستان عراق هم وارد مذاکره می‌شویم.

ابراهیمی افزایش کیفیت را یکی از عوامل مهم صادرات دانست و عنوان کرد: از لحاظ بسته بندی همانند کشورهای برتر صادرکننده نیستیم، اما کیفیت و استقبال فعلی باید حفظ شود و از لحاظ قیمت باید قابل رقابت باشیم به طوریکه همانند دیگر کشورها مشوق صادراتی پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت مرغ نداریم، اظهار کرد: بنا نداریم قیمت مرغ را افزایش دهیم اما مراقبت می کنیم که با ابزار صادرات مانع از کاهش بیشتر قیمت شویم‌ تا تولید کنندگان ضرر نکنند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: