حمایت از تولید داخلی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی/قوانین دست و پاگیر صنعت طیور باید اصلاح شود

مهندس میثاق هلاکوئی رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این شرکت، با اشاره به نام گذاری 29 بهمن به عنوان روز “اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، گفت: یکی از شاخص‌های اصلی تحقق این شعار توجه و حمایت همه جانبه از تولید داخلی است.

سرانه مصرف مرغ در کشور کاهش یافته است

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مدون در جهت تامین امنیت سرمایه، امنیت شغلی نیروی کار و امنیت صاحبان سرمایه منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های حمایت از تولید داخل توسعه اقتصادی و در نهایت رسیدن به اهداف مورد نظر در برنامه های کلان اقتصادی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است که بازیگر اصلی آن بخش خصوصی است، عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی که مجموعه‌ای از نیروهای انسانی را در دل خود جای داده‌اند و در جهت اشتغالزایی گام برمی‌دارند، باید به‌گونه‌ای حمایت شوند که کالای با کیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی آن تولید کنند تا کشور از حیث واردات بی‌نیاز شود.

مهندس هلاکوئی با بیان اینکه یکی از صنعت‌های که نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد، صنعت طیور است، اضافه کرد: خوداتکایی در تامین امنیت غذایی کشور می‌تواند عاملی برای کاهش فشارهای خارجی و رسیدن به نقطه‌ای مطلوب در اقتصاد کشور به حساب آید.

وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر گام های بلندی در جهت خوداتکایی بخش کشاورزی به ویژه صنعت طیور گوشتی برداشته شده است، ادامه داد: اکنون این صنعت با سرمایه گذاری زیادی که در آن انجام گرفته و نیروی انسانی چند میلیونی که درآن فعالیت می‌کنند، از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد ملی کشور برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین با بیان اینکه صنعت مرغ گوشتی این ظرفیت را دارد علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخشی از نیاز کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی را تامین کند، اظهار داشت: این اقدام می‌تواند منبع ارزی خوبی برای کشور در شرایط سخت تحریمی باشد، البته این امر نیاز به حمایت ویژه از سوی مسئولان دارد.

مهندس هلاکوئی با تاکید بر اینکه نقش صنعت مرغداری در اقتصاد مقاومتی تا زمانی می تواند ادامه یابد که این صنعت از حمایت های لازم به ویژه در شرایط سخت امروز برخودار شود، گفت: بروکراسی اداری دست و پا گیر در صدور مجوزها،واردات گوشت مرغ، وجود سامانه‌های ناکارآمد، قیمت‌گذاری دستوری و…. نمونه‌های از مشکلات و چالش‌های فعالان این صنعت است که باید برای پیشرفت این صنعت با برنامه‌ریزی‌های لازم آنها را مرتفع کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: