هشدار اتحادیه مرغداران گوشتی به وزارت جهاد درباره جوجه‌ریزی‌ها و مازاد تولید

به گزارش گروه رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد اخیراً غلامحسین جافر رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با ارسال نامه‌ای به معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار تعیین تکلیف قیمت مرغ زنده و اعلام قیمت خرید پشتیبانی امور دام شده است.

به گزارش بیتامین متن نامه مدیره عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس حسن نژاد

معاونت محترم وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی

با سلام و احترام پیرو نامه 5966/02/19 مورخه 25/2/1402  به وزیر محترم جهاد کشاورزی و نامه شماره 5997/02/19 مورخ  31/5/1402 و نامه شماره 5986/02/19 مورخ  04/06/1402  در مورد ضرورت تعیین تکلیف قیمت مرغ زنده و همچنین اعلام قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام به استحضار می‌رساند با توجه به افزایش حجم تولید و ظاهر شدن اثر عرضه مرغ مازاد بر تقاضا در بازار ،قیمت مرغ زنده روند کاهشی پیدا نموده و در برخی از استان‌ها کاهش قیمت به قدری بوده است که هزینه‌های تولید را پوشش نداده و منجر به زیان مرغداران شده است.

تداوم این روال منجر به نگرانی تولید کنندگان و عدم جوجه ریزی خواهد شد. لذا به منظور پیشگیری از تکرار وضعیت سال گذشته خواهشمند است دستور فرمایید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین قیمت مرغ زنده و قیمت خرید شرکت پشتیبانی اقدام فوری صورت پذیرد.

در این راستا علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار شرکت بیتامین استرآباد ضمن تائید نامه‌های ارسال شده به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، گفت: تاکنون چندین نامه از سوی اتحادیه برای تعیین تکلیف قیمت مرغ زنده و قیمت خرید شرکت پشتیبانی امور دام به مسئولان ارسال شده است که متاسفانه در این راستا اقدام عملی صورت نگرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه نگرانی‌های درباره افزایش مازاد تولید مرغ در چند ماه آینده با توجه به جوجه‌ریزی‌های اخیر وجود دارد، اظهار داشت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید در روزهای آینده با برنامه‌ریزی‌های لازم این نگرانی مرغداران را برطرف کنند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: