ظرفیت برای 170 میلیون جوجه‌ریزی را داریم/احتمال افزایش هزینه‌ تولید

محمد رحیم افسری رئیس هیئت‌ مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، درباره افزایش جوجه‌ریزی‌ها به 170 میلیون قطعه در ماه، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های که در کشور وجود دارد با برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توانیم به تدریج به این عدد برسیم.

تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد/تولید روزانه بالای 600 تن مرغ در گلستان

وی با بیان اینکه اگر نهاده‌های مورد نیاز برای مرغداران تامین شود قطعاً این ظرفیت وجود دارد که افزایش جوجه‌ریزی‌ها را داشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر با جوجه‌ریزی‌ 150 میلیون قطعه‌ای مشکلی در تامین نهاده‌‌ها نداریم ولی اگر بخواهیم به 170 میلیون قطعه جوجه‌ریزی برسیم باید ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌ها را تامین کنیم تا دچار چالش نشویم.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور با اعلام اینکه روند تخصیص نهاده‌ها برای کارخانجات نیز روند خوبی به خود گرفته است، اضافه کرد: نسبت به اوایل سال گذشته که کارخانجات چالش زیادی در تامین نهاده‌ها داشتند وضعیت بهتر شده است.

افسری درباره پیش‌بینی‌ها از تامین نهاده‌ها و تولید مرغ در سال جاری، عنوان کرد: با توجه به خریدهای که پشتیبانی امور دام داشته است به نظر می‌رسد مشکل خاصی در تامین نهاده‌ها نداشته باشیم.

وی ادامه داد: درباره نوسانات در بخش تولید هم به نظر می‌رسد با توجه به اینکه ارز وارداتی در بودجه سنواتی همان 28 هزار و پانصد تومان تعیین شده است مشکلی در بحث افزایش قیمت نهاده‌ها در سال جاری نداشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور تصریح کرد: اما با توجه به افزایش هزینه‌های سرباری به مانند افزایش دستمزد کارگر، هزینه آب، برق، گاز، حمل و نقل و… ممکن است قدری نوسات در 3 ماه آینده در قیمت تولید داشته باشیم.

افسری اظهار داشت: با توجه به اینکه مرغ کالای اساسی است دولت تلاش دارد تا قیمت این محصول را متعادل نگه دارد تا چالشی در این زمینه ایجاد نشود به همین دلیل به نظر می‌رسد قیمت ارز وارداتی نیز تغییر خاصی نداشته باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: