نفت با نهاده‌ها تهاتر می‌شود/تخصیص ارز برای واردات ذرت و سویا

رضا مبصری، دبیر انجمن تولید زنجیره گوشت مرغ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین درباره وضعیت تامین نهاده‌ها در چند ماه گذشته، گفت: در شش ماهه اول سال در خصوص تامین کنجاله سویا مشکلاتی وجود داشت و واردات به خوبی و به اندازه کافی انجام نشد.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال مشکلات مختلفی از جمله عدم تخصیص و تامین ارز برای واردات نهاده‌ها اتفاق افتاد و متاسفانه ثبت سفارش کافی انجام نشد.

مبصری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تامین نهاده‎‌‌ها رو به بهبود است، افزود: با تلاش‌های که صورت گرفته امکان تهاتر نفت با نهاده‌ها و همچنین استفاده از منابع ارزی آزاده شده برای تامین نهاده‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه قرار است 150 هزار تن کنجاله سویا و 150 هزار تن ذرت با نفت تهاتر شود، اظهار داشت: از محل منابع ارزی بلوکه ازاد شده، ثبت سفارش و تخصیص و تامین ارز دو میلیون تن ذرت انجام شده است و حدود ۱.۵میلیون تن کنجاله سویا ثبت سفارش شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان، تصریح کرد: مقرر شده تا  پشتیبانی امور دام در سه ماه آینده به شکل هفتگی، ۱۲۰هزار تن کنجاله سویا عرضه کند که این روند آغاز شده است.

مبصری از تنوع بخشی به مبادی تامین کنجاله سویا و ذرت، خبر داد و گفت: طبق قراردادهای که منعقد شده است هند و ترکیه نیز به جمع صادرکنندگان نهاده به ایران پیوسته‌اند.

وی اظهارداشت: در شش ماه دوم سال وضعیت در تامین نهاده‌ها بهبود خواهد یافت.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: