تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد/تولید روزانه بالای 600 تن مرغ در گلستان

علی اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده در استان گلستان 55 تا 56 هزار تومان است، گفت: در این شرایط تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و در حال متضرر شدن هستند.

میزگرد/احتمال ممنوعیت کشت ذرت تا چند سال آینده/نباید هزینه کاهش تورم را از جیب مرغدار بپردازیم

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته طبق آمارهای که وجود دارد تولید روند خوبی داشته است، ادامه داد: جوجه‌ریزی‌ها در استان گلستان روند افزایشی داشته و طبق آمارهای که وجود دارد اکثریت فارم‌های استان جوجه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده‌اند.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با تاکید بر اینکه نوسانات قیمتی در چند وقت اخیر دغدغه‌های را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، افزود: البته این نوسانات طبیعی است و تولیدکنندگان به این موضوع عادت کرده‌اند اما مرغداران علیرغم این سختی‌ها اقدام به جوجه‌ریزی می‌کنند.

نادران با اعلام اینکه روزانه بالای 600 تن گوشت مرغ در استان گلستان تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان حدود 400 تن به میدان بهمن تهران و سایر نقاط پایتخت ارسال می‌شود و مابقی نیز در داخل استان و یا استان‌های دیگر توزیع می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی‌های تولید در سال جاری نیز عنوان کرد: با توجه به تامین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده است به طور طبیعی نباید مشکلی در سال 1403 در زمینه تولید داشته باشیم مگر اتفاق خاصی رخ دهد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: