خرید بیش از هزار تن مرغ مازاد از تولیدکنندگان گلستانی

حسین لاری‌کمان مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه از تاریخ 24 بهمن ماه خرید بیش بود تولید گوشت مرغ تولیدکنندگان استان از سوی این اداره کل آغاز شده است، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از تولید و‌ تنظیم بازار گوشت مرغ اقدام به خرید از طریق بسته‌های حمایتی (تامین نهاده‌ها قبل از تحویل گوشت) می‌نماید.

احتمال افت جوجه‌ریزی در ابتدای سال آینده

وی با تاکید براینکه زنجیره‌های تولید و تشکل‌ها و واحدهای تولیدی می‌توانند با مراجعه به این اداره کل نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند، ادامه داد: روزانه حدود 60 تن مازاد تولید برای ذخیره‌سازی استراتژیک خریداری می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان گلستان با بیان اینکه در چند روز گذشته مشکلی در خرید مازاد مرغ تولید شده از سوی مرغداران استان گلستان نداشته‌ایم، گفت: تاکنون بیش از هزار تن مرغ تولید شده در سطح استان را خریداری و ذخیره سازی کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه هیچ التهابی در بازار وجود ندارد و فرآیند عرضه و ارسال گوشت مرغ در استان و میدان بهمن تهران به صورت مستمر ادامه دارد، افزود: برای خرید و انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان، زنجیره‌ها، تشکلها،اتحادیه و … با قیمت ابلاغی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دستورالعمل‌های موجود شرکت پشتیبانی امور دام هیچ محدودیتی وجود ندارد.

لاری‌کمان با اعلام اینکه مرغداران عزیز نگرانی در بحث تامین نهاده‌ها و خرید مازاد تولید نداشته باشند، اظهار کرد: پشتیبانی امور دام این آمادگی را دارد که با انعقاد قرارداد گوشت مرغ آتی، پیش از تحویل محموله‌های گوشتی به این اداره کل، نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را به صورت صددرصدی تامین کند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان گلستان با بیان اینکه در بحث تامین نهاده‌ها نیز مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌سازی‌های لازم انجام شده است، گفت: در چند ماه گذشته از طریق حمل زمینی و ریلی نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان را تهیه و در انبارهای پشتیبانی امور دام دپو کرده‌ایم که در چند سال گذشته این موضوع کم‌سابقه بوده است.

لاری کمان توضیح داد:این نوید را به تولیدکنندگان عزیز می‌دهیم هر میزان نهاده که از طریق سامانه بازارگاه به آنها تخصیص داده شده را در کمترین زمان به آنها تحویل خواهیم داد، چون در شرایط فعلی کم و کسری در زمینه نهاده‌ها در استان گلستان وجود ندارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: