قیمت مرغ زنده در روزهای آینده تغییر می‌کند؟

سید فرزاد طلاکش دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین درباره علت روند افزایش قیمت مرغ زنده در روزهای گذشته، گفت: علیرغم اینکه قیمت‌ها افزایش یافته، اما همچنان عرضه زیر قیمت 58 هزار تومان مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای خرید پشتیبانی امور دام است.

زمان عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط مشخص نیست

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ارتباطی به بحث صادرات ندارد، افزود: اولاً میزان صادراتی که قرار است انجام شود عدد قابل توجهی نیست و ثانیاً هنوز مرغ‌ها که قرار است صادر شود آماده نیستند و  زمان می‌برد تا این اقدام انجام شود.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران درباره علت افزایش قیمت‌ها، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی را می‌توان خریدهای که از سوی پشتیبانی امور دام در حال انجام شدن است، دانست اگر پشتیبانی امور دام به این موضوع ورود نمی‌کرد قطعاً در صنعت طیور فاجعه رخ می‌داد.

طلاکش با تاکید بر اینکه در ماه‌های آینده با توجه به جوجه‌ریزی‌های که رخ داده نوسان چندانی در تولید و قیمت‌ها نخواهیم داشت، عنوان کرد: به نظر می‌رسد قیمت مرغ زنده در روزهای آینده در بازه 57 هزار تومان باقی بماند و تغییرات چندانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همین قیمت 57 هزار تومان هم فعلا جبران کسری‌های چند ماه گذشته تولیدکنندگان است، اضافه کرد: شاید برای مرغداران استان‌های شمالی که بهره‌وری بالاتری نسبت به استان‌های میانی و جنوبی دارند این عدد قابل قبول باشد اما قطعا تولیدکنندگان استان‌های گرمسیری با همین عدد هم در حال متضرر شدن هستند.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران اظهار کرد: با توجه به خرید‌های که پشتیبانی امور دام در حال انجام دادن است به نظر نمی‌رسد که قیمت‌ها استعداد افزایش بیش از اینها را داشته باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: