متناسب با نیاز کشور جوجه‌ریزی انجام شود/اصرار وزیر جهاد به افزایش تولید

پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت مرغ زنده در چند روز گذشته ارتباطی با بحث صادرات ندارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات محدود مرغ را صادر کرده است اما این میزان به اندازه‌ای نیست که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

زمان عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط مشخص نیست

وی با بیان اینکه پشتیبانی امور دام در حال جمع‌آوری مازاد تولید از سطح بازار است، ادامه داد: پشتیبانی امور دام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای جمع‌آوری مرغ زنده از درب مرغداری‌ها را ندارد و باید مرغ کشتار و شیرین‌پک شده خریداری کند که این موضوع سختی‌های خاص خودش را برای تولیدکنندگان دارد.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه راهکار جمع‌آوری مرغ مازاد از سطح بازار خرید از طریق پشتیبانی امور دام نیست، افزود: اولا باید متناسب با نیاز کشور برنامه‌ریزی برای جوجه‌ریزی‌ها انجام شود، ثانیا زیرساخت‌های لازم برای صادرات را فراهم کنیم.

فروغی تصریح کرد: اگر تولید مرغ زنده به همین منوال ادامه پیدا کند و مازاد آن از بازاز جمع‌‍آوری نشود قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد ورشکستگی برخی از تولیدکنندگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد اصرار به افزایش جوجه‌ریزی‌ها به 160 تا 170 میلیون قطعه در ماه دارند، عنوان کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با وزیر جهاد داشتیم به وی اعلام کردیم رسیدن به این عدد امکان‌پذیر است اما باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت جمع‌آوری مازاد تولید انجام شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی اظهار کرد: تازمانی که نتوانیم برای میزان تولید و نحوه جمع‌آوری مازاد برنامه‌ریزی داشته باشیم نباید به دنبال افزایش تولید باشیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: