خرید 2هزار تن مرغ مازاد تولید شده از سوی پشتیبانی امور دام

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد از خریداری 2هزار 300 تن مرغ مازاد تولیدی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و گفت: پس از اینکه اتحادیه نامه‌ای به مسئولان کشور واصل داشت و هشدارهای درباره مازاد تولید داد، شرکت امور پشتیبانی دام به این موضوع ورود کرد و خریدهای هم انجام شد و مقرر شد تا این روند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه مشکل عدم تامین نهاده‌ها همچنان برای فعالان صنعت به قوت خود باقی است، ادامه داد: در چند روز گذشته در سامانه بازارگاه کنجاله سویا عرضه شد ولی بیشتر مرغداران نتوانستند خرید خود را انجام بدهند.

افزایش جوجه‌ریزی‌ها و قصه پرغصه تولیدکنندگان!/فاجعه در راه است؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قرار است یکشنبه هفته آینده 50 هزار تن کنجاله سویا باردیگر در سامانه بازارگاه، بارگذاری شود، اضافه کرد: آنطور که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند این وزارتخانه برنامه‌ای برای عرضه نهاده‌ها خارج از سامانه بازارگاه ندارد.

ابراهیمی با اعلام اینکه برخی از استان‌ها نامه‌نگاری‌های با اتحادیه داشته‌اند و مشکلات خرید از سامانه بازارگاه را مطرح کرده‌اند، توضیح داد: اتحادیه نیز مشکلات را جمع‌آوری و برای مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ارسال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه فعالان صنعت مرغداری از نحوه توزیع نهاده‌ها در چند وقت اخیر به شدت ناراضی هستند، اظهار داشت: زمانی که نهاده‌ای در سامانه بازارگاه، بارگذاری می‌شود به صورت عادلانه بین مرغداران تقسیم نمی‌شود که باعث ایجاد نارضایتی‌های شده است که این مشکلات باید هر چه زودتر برطرف شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: