کاهش عرضه مرغ زنده در “گلستان”/تولید افت داشته است

علی اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین با اشاره به آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ در استان گلستان، گفت: به دلیل کاهش عرضه مرغ زنده با افت تولید گوشت مرغ مواجه شده‌ایم.

قیمت دستوری تولید کنندگان را متضرر می‌کند/مصرف کنندگان از جهان دیگر نیامده‌اند

وی با بیان اینکه روز دوشنبه حدود 684 تن گوشت در کشتارگاه‌های استان تولید شد، ادامه داد: همچنان بالاجبار باید 400 تن گوشت مرغ به میدان بهمن تهران ارسال داشته باشیم که به دلیل افت تولید در روزهای گذشته این مقدار کمتر شده است.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با تاکید بر اینکه مرغداران به دلیل عدم همخوانی قیمت تولید شده با قیمت مصوب و اینکه این قیمت برای آنها صرفه اقتصادی ندارد از عرضه مرغ خود خودداری می‌کنند، عنوان کرد: اگرچه قیمت مرغ زنده در استان گلستان نسبت به سایر استان‌ها قدری بالاتر است اما همچنان تولیدکنندگان اعتقاد دارند قیمت‌های اعلامی پاسخگوی هزینه کرد آنها برای پرورش مرغ نیست.

نادران با بیان اینکه علیرغم افزایش آمار جوجه‌ریزی‌ها همچنان با کمبود عرضه مرغ زنده مواجه هستیم، اضافه کرد: در ماه‌های گذشته آمار جوجه‌ریزی‌ها بالای 130 میلیون قطعه اعلام شد،حتی برای دی ماه بحث از 150 میلیون قطعه است اما همچنان با کمبود عرضه مرغ زنده مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌های استان مشکلی در بحث تولید ندارند، اظهار کرد:مشکل اصلی چند روز اخیر تولیدکنندگان استان، بحث کمبود عرضه مرغ زنده است اگر این مشکل حل شود مشکلی در زمینه کشتار نخواهیم داشت.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: