لزوم اصلاح قیمت مرغ/روند تامین نهاده‌ها رو به بهبود است

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه با بهبود روند تامین نهاده‌های دامی، جوجه‌ریزی‌ها آمار مناسبی به خود گرفته است، گفت: طی ماه‌های اخیر با روند افزایش جوجه ریزی‌ها شاهد ثبات قیمت مرغ در بازار بودیم که با استمرار این روند نه تنها کمبودی در عرضه نخواهیم داشت، بلکه امکان ذخیره سازی بخشی از مرغ تولیدی توسط پشتیبانی امور دام نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز طیور در حال بارگذاری در سامانه بازارگاه است، ادامه داد: با ادامه روند تامین نهاده‌ها و همچنین آغاز جوجه‌ریزی‌ها در مناطق گرمسیری با خنک‌تر شدن هوا، قطعاً در چند ماه آینده مشکلی در تامین گوشت مرغ در کشور نخواهیم داشت.

ابراهیمی با اعلام اینکه برآرودها حاکی از این است که ماهیانه 200 هزار تن مرغ در کشور مصرف شود، ادامه داد: تولید مرغ کشور تنها نباید به میزان مصرف داخل باشد و برای ذخایر استراتژیک و صادرات باید تولید شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آمار لازم برای جوجه‌ریزی ماهانه، افزود:ماهانه حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، درحالیکه بنابر برنامه وزارت جهاد کشاورزی باید ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که در صورت تحقق این امر تعدادی از مرغداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه طی دو ماه اخیر عرضه و تقاضا تقریباً متوازن بوده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است، اظهار داشت:با توجه به افزایش هزینه‌های تولید طی ماه‌های اخیر ضرورت دارد برای حفظ صنعت مرغ گوشتی کشور، قیمت مرغ زنده اصلاح شود، در غیر این صورت تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان و از چرخه تولید خارج خواهند شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: