مبصری:120 میلیون جوجه ریزی نیاز کشور را رفع می کند/قیمت مرغ باید آزاد باشد

رضا مبصری دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه 110 تا 120 میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه نیاز کشور برای تولید مرغ را رفع می کند، اظهار داشت: اینکه هدف گذاری بیش از این انجام دهیم با محدودیت‌های صنعت مرغداری همخوانی ندارد.

حسن نژاد:بر مشکلات سامانه بازارگاه واقفیم/ مردمی سازی یارانه ها برای طیورداران مشکل ایجاد کرد

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر لزومی برای افزایش ظرفیت جوجه ریزی‌ها وجود ندارد، ادامه داد: توسعه جوجه ریزی‌ها در چند وقت نتیجه‌اش در بازار مشخص نیست که این موضوع نشانگر سیاست گذاری اشتباه در صنعت طیور است که باید در آن تجدید نظر کنیم.

دبیر انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ با اعلام اینکه بارها مشکلات صنعت طیور و نحوه قیمت گذاری مرغ را به مسئولان اعلام کرده ایم، افزود: درباره قیمت گذاری گوشت مرغ به روش کاس پلاس هزینه‌های تولید یک کیلو گرم گوشت مرغ را احصاء و به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده‌ایم.

مبصری با بیان اینکه انجمن‌ها و تشکل‌ها طرفدار این هستند که قیمتی برای عرضه مرغ گذاشته نشود، گفت: باید قیمت‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا صورت گیرد و قیمت‌ها آزاد باشد، قطعا در این صورت تولید افزایش می یابد و عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می‌کند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: