احتمال افزایش قیمت مرغ در چند روز آینده/جهاد کشاورزی در حال بررسی است

رضا مبصری دبیر انجمن تولید زنجیره گوشت مرغ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین درباره افزایش میزان جوجه‌ریزی‌ها به 140 میلیون قطعه در ماه، گفت: بارها در کارگروه تولید انجمن‌ها و تشکل‌ها نظرات خود را درباره این موضوع اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد:گفته‌ایم با توجه به نیاز کشور و محدودیت‌های که وجود دارد نیاز کشور حدود 110 تا 120 میلیون قطعه جوجه‌ریزی واقعی در ماه است،چرا باید اهدافی را بگذاریم که اصولا قابل تحقق نیست.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: اگر بحث صادرات در پیش باشد می‌توان برای جوجه‌ریزی بیش از نیاز کشور فکر کرد.

مبصری عنوان کرد:در برخی مواقع آمار جوجه‌ریزی‌ها بالا می‌رود اما نتیجه‌اش را در بازار نمی‌بینیم که این موضوع نشانگر این است که سیاست‌گذاری‌ها اشتباه بوده است.

وی درباره افزایش قیمت مرغ زنده نیز گفت: انجمن‌ها و تشکل‌ها به صورت جداگانه هزینه‌های که برای تولید یک کیلو گرم گوشت مرغ انجام می‌شود را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده‌اند و وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی آن است.

دبیر انجمن تولید زنجیره گوشت مرغ کشور با بیان اینکه معمولا سالیانه دوبار قیمت مرغ مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اظهارداشت: طرفدار این هستیم که قیمتی گذاشته نشود و قیمت‌ها آزاد باشد و عرضه و تقاضا آن را تعیین کند.

مبصری گفت:ممکن است در چند روز آینده نظری درباره افزایش قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: