نگران تکرار وضعیت گذشته در بازار مرغ هستیم/قیمت جوجه یکروزه بالا رفته است

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگویی درباره وضعیت کنجاله سویا مورد نیاز برای خوراک طیور و همچنین بازار مرغ، اظهار داشت: درست است وضعیت سویا کمی بهتر شد ولی با ایده‌آل فاصله داریم ولی تمام تلاش بر این است شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاره به کاهش معطلی مرغداران در ارتباط با سویا،گفت: سازوکاری اندیشیده شده تا این معطلی کاهش یاید و شاهد معطلی تولیدکنندگان نباشیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تولید مرغ برابر با هزینه‌های تمام شده است، تصریح کرد: هیچ التهابی در بازار نداریم ولی باتوجه به بالا رفتن قیمت جوجه و تکرار همین وضعیت طی هفته‌های آینده نگران هستیم وضعیت گذشته تکرار شود که از هم‌اکنون به دنبال رفع مشکلات هستیم.

حسن‌زاده با اعلام اینکه در زمینه تولید سیاست جوجه‌ریزی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه است، اظهار کرد: اگر جوجه و نهاده تامین باشد در تولید مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی باید هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده باشد، اضافه کرد: اگر در بحث تولید دچار آسیب شویم، در بازار مصرف هم دچار مشکل می‌شویم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: