مرغ همچنان زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود/بازار ثبات دارد

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ دارای ثبات است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: افزایش جوجه ریزی‌ها در ماه‌های گذشته و رسیدن به 127 میلیون قطعه در مهرماه منجر به ثبات در بازار شده است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده شاهد ثبات قیمت مرغ در بازار باشیم، ادامه داد: با توجه به  تولید و عرضه مناسب آرامش و ثبات قیمت کماکان ادامه خواهد داشت و مشکلی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر مشکل تولیدکنندگان تامین نهاده‌ها و نحوه قیمت‌گذاری‌ها است، عنوان کرد: در بحث نهاده‌ها روند تامین بهبود پیدا کرده است و کنجاله سویا در حال بارگذاری در سامانه بازارگاه است.

روزانه 9 میلیون تخم مرغ وارد دستگاه جوجه‌کشی می‌شود/مشکل به زودی حل می‌شود

ابراهیمی اظهار داشت:با توجه به هزینه تمام شده تولید و سود متعارف، نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده در حال حاضر ۶۰ هزار تومان است که اکنون ۳ تا ۶ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی درباره حل مشکل تولیدکنندگان در تامین جوجه یک‌روزه گفت: این مشکل نیز در روزهای آینده حل خواهد شد البته  از خرداد، ماهانه یک تا ۳ میلیون قطعه تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه وارد کشور شد، اما بدلیل افت قیمت مرغ زنده و جوجه یک‌روزه در شهریورماه و مهرماه واردات متوقف شده است که با تدابیر اندیشیده این موضع در حال برطرف شدن است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: