جلسات اتحادیه مرغداران گوشتی با مسئولان وزارت جهاد برای جمع‌آوری مازاد تولید

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد با بیان اینکه در چند ماه گذشته  حجم جوجه ریزی‌ها مناسب بوده و در شهریور ماه به عدد 130 میلیون قطعه رسیده‌ایم، گفت: البته این نگرانی همچنان وچود دارد که در ماه‌های آینده با مازاد تولید مواجه شویم که در همین راستا شرکت پشتیبانی امور دام باید مرغ مازاد تولیدی را از سطح بازار جمع‌آوری کند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته جلساتی را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای جمع‌آوری مرغ مازاد تولیدی داشته‌ایم، ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام 2 هزار 300 تن از مرغ مازاد تولیدی را خریداری کرده اما روند خرید فعلا متوقف شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه اگر مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری نشود قطعا شاهد کاهش قیمت خواهیم بود، افزود: استمرار این موضوع باعث زیان مرغداران و منجر به کاهش جوجه ریزی‌ها خواهد شد.

ابراهیمی درباره نوسان قیمت مرغ در چند روز گذشته عنوان کرد: طبق آماری که اتحادیه در چند روز گذشته دریافت کرده است همچنان قیمت مرغ زنده درب مرغداری‌ها هرکیلو ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان است و با توجه به مازاد تولید و عرضه، مرغ کماکان کمتر از قیمت تمام شده تولید و مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل فعالان صنعت مرغداری بحث تامین جوجه یک‌روزه و نهاده‌ها به ویژه کنجاله سویا است، اظهار داشت: اگر این 2 مورد به موقع تامین شود قطعا مرغداران رغبت بیشتری برای ادامه فعالیت‌های خود خواهند داشت و کشور از واردات این کالای اساسی بی‌نیاز خواهد ماند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: