تولید مرغ کاهشی نیست/مرغداران در تعیین قیمت نقش ندارند

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد با بیان اینکه در آذرماه بالای 140 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم، اظهارداشت: به جزء سه ماه اول سال که چالش‌های در جوجه‌ریزی‌ها به دلیل مختلفی از جمله عدم تامین به موقع نهاده‌ها را شاهد بودیم در ماه‌های دیگر  روند افزایشی جوجه‌ریزی‌ها را شاهد بودیم.

قیمت جدید مرغ در “گلستان” مشخص شد

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به سرانه مصرف مرغ در کشور به حدود 130 تا 140 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه نیاز داریم، افزود: در مقاطعی جوجه‌ریزی‌ها بالاتر از نیاز کشور است که پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید تولید مازاد کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه نوساناتی که در چند روز گذشته در بازار مرغ ایجاد شد به بحث تولید مرتبط نمی‌شد، عنوان کرد: در چند ماه گذشته تولید کاهش نیافته بود و مرغداران جوجه‌ریزی‌های خود را انجام داده‌اند.

ابراهیمی از بهبود روند تامین نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: اتحادیه مرغداران گوشتی نیز مجوزهای لازم برای واردات جوجه یکروزه و نهاده‌های دامی را دریافت کرده و در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده است تا مشکلات مرغداران کاهش پیدا کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر مرغداران در تعیین قیمت‌ها نقشی ندارند، اضافه کرد: تولیدکننده زمانی که می‌خواهد جوجه یکروزه خریداری کند و یا مرغ پرورش یافته خود را به فروش برساند از دفاتر مخصوص به این کار قیمت‌ها را دریافت می‌کند و خودش نقشی در تعیین قیمت‌ها ندارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: