هزینه تولید مرغ بیشتر از قیمت عرضه آن است

عطاالله حسن‌زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد با بیان اینکه حجم جوجه ریزی‌ها در مرداد ماه عدد قابل توجهی است و این روند در شهریورماه هم ادامه داشته است، گفت:حدود 120 میلیون جوجه‌ریزی در سطح کشور انجام شده است که از این عدد حدود 14 میلیون برای استان مازنداران است.

مشکل اصلی مرغداران تامین سویا است/مسئولان به دنبال حل مشکلات باشند

وی با اعلام اینکه مشکل امروز فعالان صنعت مرغداری بحث تامین نهاده‌ها به ویژه کنجاله سویا است، ادامه داد: از یک سو تامین نقدینگی برای خرید سویا از سامانه بازارگاه برای مرغداران مشکلاتی را ایجاد کرده است و از سوی دیگر عدم تامین به موقع آن مشکلاتی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: مرغداران به سختی نقدینگی خود برای خرید کنجاله سویا از سامانه بازارگاه را فراهم می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند اما با تاخیر حداقل 50 روزه این نهاده به دستشان می‌رسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید براینکه همچنان هزینه تولید بیشتر از قیمت عرضه است، عنوان کرد: حداقل قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران حدود 55 هزارتومان است که در حال حاضر قیمت عرضه بین 48 تا 52 هزار تومان است.

حسن‌زاده با بیان اینکه مسئولان باید به فکر حل مشکلات این صنعت باشند، افزود: اگر مرغداران متضرر شوند قطعاً آسیب‌های آن در چند ماه آینده در جوجه ریزی‌ها و افزایش قیمت‌ها مشاهده خواهد شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: