قیمت‌گذاری دستوری باعث ضرر تولیدکنندگان می‌شود

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی این روزهای صنعت طیور اصرار به قیمت‎های مصوب(قیمت‌گذاری دستوری) است، گفت: اصرار به پایین نگه داشتن قیمت‌ها باعث ضرر و زیان تولید می‌شود.

مشکلی در تامین مرغ ایام ماه رمضان و نوروز “گلستان” نداریم

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هیچ یک از مولفه‌های تولید ثابت نبوده است که بخواهیم قیمت‌ها را برای مقطعی ثابت نگه‌داریم و بر آن اصرار کنیم، ادامه داد: اردیبهشت ماه قیمت مصوب ۷۳ اعلام شد در حالی که قیمت جوجه یک روزه و نهاده‌های دامی به ویژه کنجاله سویا در طول سال نوسان بسیاری داشت و نرخ‌ها روند افزایشی داشت که این موضوع باعث افزایش نرخ تمام شده تولید شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اعلام اینکه بر اساس جوجه‌ریزی‌های انجام شده مشکلی در تامین مرغ در ماه‌های آینده نخواهیم داشت، عنوان کرد:در ۳ ماه پایانی سال ماهانه ۱۵۰ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و کمبودی در بازار گوشت مرغ وجود ندارد.

ابراهیمی تصریح کرد:با برآوردهای انجام شده برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پیش بینی‌ها انجام شده و نگرانی در تأمین بازار گوشت مرغ وجود ندارد. در حال حاضر آمار تولید نسبت به مصرف بالاتر است و باید مرغ مازاد موجود از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام جمع‌آوری شود.

وی اظهار کرد:با توجه به برآوردی که از بازار وجود دارد سال آینده هم ماهانه بین ۱۵۰ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام خواهد شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: