صدور مجوز صادرات مرغ برای “گلستان”/عرضه بیشتر از تقاضا است

علی اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه روند تولید گوشت مرغ در استان گلستان روند رو به رشدی داشته است، گفت: این روند تولید باعث پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا شده است.

آغاز دوباره خرید بیش‌بود تولیدی مرغداران/تولیدکنندگان به کمبود نهاده‌ها فکر نکنند

وی با بیان اینکه روز گذشته طبق آمارهای ثبت شده حدود 860 تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، ادامه داد: از این میزان تولید حدود 500 تن به استان تهران و میدان بهمن تهران ارسال شده است.

دبیرانجمن کشتارگاه های استان گلستان با بیان اینکه در چند روز گذشته قیمت مرغ نوسان محدودی داشته است، عنوان کرد: بازه قیمتی مرغ زنده در استان گلستان در چند روز گذشته بین 55 تا 57 هزار تومان بوده است که در حال حاضر این قیمت حدود 56 هزار تومان ثابت مانده است.

نادران با تاکید بر اینکه عرضه گوشت مرغ نسبت به تولید افزایش یافته است که این موضوع باعث شده تا قیمت‌ها پائین‌تر از نرخ مصوب باشد، اضافه کرد: در حال حاضر استقبال خوبی از گوشت مرغ وجود ندارد به همین دلیل ممکن است نوساناتی در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جلوگیری از متضرر شدن تولیدکنندگان ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات است، افزود: اخیراً نیز مجوزهای برای استان گلستان در بحث صادرات صادر شده است که امیدواریم هرچند کم اما این اتفاق رخ دهد.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان اظهار کرد:به هر صورت وقتی بحث صادرات به پیش می‌آید یک تحرک خوبی در بحث تولید ایجاد می‌شود که امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: