مشکل اصلی مرغداران تامین سویا است/مسئولان به دنبال حل مشکلات باشند

اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی امروز فعالان صنعت مرغداری عدم تامین به موقع کنجاله سویا است، گفت:تولید کنندگان کنجاله سویا را از سامانه بازارگاه خریداری می‌کنند اما به دلایل مختلف این محصول با تاخیر چندین روزه به دستشان می‌رسد که این موضوع مشکلات جدی برای آنها ایجاد کرده است.

عرضه سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای مرغداران/قیمت 20 هزار تومان است

وی با تاکید بر اینکه عدم تامین به موقع جوجه یک‌روزه و نهاده‌ها تاثیر مستقیمی بر تولید و در نتیجه افزایش قیمت مرغ دارد، افزود: در برخی مواقع مرغداران مجبور هستند از بازار آزاد اقدام به تهیه خوراک کنند که این باعث متضرر شدن و کاهش رغبت آنها برای جوجه‌ریزها می‌شود.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان وجود قیمت‌های دستوری است، عنوان کرد: مرغداری که از بازار آزاد اقدام به تهیه نهاده کرده است چگونه می‌تواند با قیمت‌های که دولت اعلام می‌کند محصولات خود را عرضه کند.

نادران با بیان اینکه مسئولان باید به فکر حل مشکلات صنعت مرغداری کشور باشند، اظهارداشت: مشکلات انباشته‌ای در این صنعت وجود دارد که مسئولان باید درصدد برطرف کردن آن باشند و از ظرفیت تولیدی که در کشور ایجاد شده به خوبی استفاده کنند.

وی اظهارداشت: اگر به دنبال برطرف کردن مشکلات نباشیم قطعا در آینده با چالش‌های جدی در این صنعت مواجه خواهیم بود، یکی از آن مشکلات که می‌توان محتمل یود قطعاً وابستگی پروتئین کشور به واردات است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: