خرید سویا از بازارگاه شبیه “لاتاری” شده است

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات بیتامین با بیان اینکه خبر افزایش قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته بیشتر شایعه است تا واقعیت، گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها زیر قیمت مصوب و حدود 45 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در حاضر مشکل مرغداران تامین خوراک، است، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی اخیراً در سامانه بازارگاه اقدام به بارگذاری کنجاله سویا کرد که خرید از این سامانه برای مرغداران و فعالان این صنعت شبیه لاتاری شده و هر مرغداری شانس خوبی داشته باشد می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اعلام اینکه خرید نهاده‌ها با توجه به حجم مراجعه کننده به سامانه بازارگاه به راحتی انجام نمی‌شود، افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی انجام می‌داد و براساس جوجه‌ریزی‌های انجام شده یا ظرفیت مرغداری‌ها سهمیه‌ای را به مرغداران اختصاص می‌داد.

نبی‌پور با بیان اینکه خیلی از مرغداران نتوانسته‌اند در چند روز گذشته از سامانه بازارگاه کنجاله سویا خریداری کنند، اظهارداشت: به وزارت جهاد کشاورزی و شخص رئیس‌جمهور نامه‌ای را واصل داشته‌ایم و مشکلات را بازگو کرده‌ایم اما پاسخ قانع کننده‌ای را دریافت نکردیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تصریح کرد: اتحادیه پیشنهاد داده است که حداقل سهمیه کنجاله سویا استانی شود و توزیع از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های انجام شود که هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: