بایدنوسانات قیمت جوجه یکروزه را کنترل کنیم/زیرساخت‌‌های”سماسط” برای عرضه مهیا نیست

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط، گفت: در جلسه‌ای که چند روز گذشته در وزارت جهاد داشتیم قرار بر این شد که مذاکراتی با مسئولان این سامانه انجام شود که فعلا خبر جدیدی در این زمینه وجود ندارد.

سهیمه ذرت مرغداران دوبرابر شد

وی با بیان اینکه نظر وزارت جهاد، عرضه جوجه یکروزه در سامانه بازارگاه بود، افزود:اعضای حاضر در آن جلسه با عرضه در این سامانه مخالفت کردند و مقرر شد تا عرضه در سامانه سماسط مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر کانون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور، تصریح کرد: اگر بخواهند جوجه یکروزه را در سامانه سماسط هم عرضه کنند با توجه به اینکه زیرساخت‌های این موضوع مهیا نیست، زمان بر خواهد بود.

فروغی با بیان اینکه با عرضه جوجه یکروزه در سامانه‌ای به مانند سماسط قطعا شفافیت در خرید و فروش این محصول اتفاق خواهد افتاد، عنوان کرد: با عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط جلوی نوساناتی که در چند مدت گذشته در قیمت جوجه یکروزه داشتیم، گرفته خواهد شد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه باید به نحوی قیمت جوجه یکروزه و نوسانات آن را کنترل کنیم، اظهار کرد:اگر در سامانه‌ای عرضه اتفاق بیفتد مشخص می‌شود چه کسانی جوجه عرضه می‌کنند و چه کسانی آن را خرید می‌کنند و خرید و فروش عیان می‌شود و احتمال برخی اتفاقات به صفر می‌رسد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: