تامین نیاز بازار داخلی با 130 میلیون جوجه‌ریزی در فروردین

پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه مرغداران در حال حاضر در فروش مرغ خود بین 10 تا 12 هزار تومان ضرر می‌کنند، گفت: ضرر مرغداران در حالی رخ می‌دهد که وزارت جهاد کشاورزی اصرار به افزایش جوجه‌ریزی‌ها تا 170 میلیون قطعه در ماه دارد.

قول مسئولان وزارت جهاد برای عدم عرضه مرغ منجمد

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید تکلیف مازاد تولید را مشخص کنیم و پس از آن سیاست‌گذاری جدید داشته باشیم، افزود: قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی‌ها باید زیرساخت‌های لازم از جمله خرید حمایتی و صادرات مستمر فراهم شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت ماه با 130 میلیون جوجه‌ریزی نیاز بازار داخلی تامین می‌شود، عنوان کرد:طبق روال همه ساله با کاهش قدرت خرید مردم بعد از تعطیلات نوروز، کمتر از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت باید صورت گیرد تا مازاد تولیدی بوجود نیاید.

فروغی تصریح کرد: برخی ماه‌ها کشش بازار به دلیل ازدیاد تقاضا ممکن است بالاتر از ۱۳۰ میلیون قطعه باشد که در این صورت امکان افزایش ۱۰ درصدی جوجه ریزی بالاتر از ۱۳۰ میلیون قطعه وجود دارد.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور اضافه کرد:براساس جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز بازار و ذخایر است.

وی اظهار داشت: براساس ابلاغیه وزیر، پشتیبانی امور دام هرکیلو مرغ مازاد را با نرخ ۵۸ هزارتومان باید خریداری کند که قادر به خرید نیست و به مباشران خود روی آورده که آن‌ها هم درصدی از مازاد تولید را خریداری کرده‌اند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: