جوجه‌ریزی 170 میلیون قطعه‌ای قابل تحقق نیست/قیمت‌ جوجه ترمیم می‌شود

سیدمهدی‌ پورسمرمدیرعامل صندوق حمایت از توسعه طیور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، درباره احتمال افزایش جوجه‌ریزی‌ها به 170 میلیون قطعه در ماه، گفت: این موضوع شعاری است که قابل تحقق نیست چون برای تولید این میزان جوجه، مرغ اجداد در کشور نداریم.

چرا قیمت جوجه‌یکروزه کاهش یافته است؟

وی با اشاره به مازاد تولید مرغ در چند روز گذشته، ادامه داد: با توجه به واردات تخم مرغ نطفه دار در چند ماه گذشته، در حال حاضر یک حجم تولید را شاهد هستیم که چندان نگران کننده نیست و این مازاد تولید مقطعی است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه طیور کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد در سال آینده و تا اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریورماه مشکلی در تولید مرغ نداشته باشیم ولی از این مقطع به بعد بنا به دلایلی ممکن است چالش‌های در صنعت طیور ایجاد شود.

پورسمر تصریح کرد: یکی از عمده دلایلی که ممکن است باعث شود در اواخر مرداد ماه سال آینده در صنعت طیور شاهد چالش جدی باشیم، بحث جوجه‌ریزی بدون حساب و کتاب مرغ اجداد است، اگر مرغ مادر این جوجه‌ریزی‌ها به بازار بیایید این حجم جوجه‌ریزی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به کاهش قیمت جوجه یکروزه در چند روز گذشته، اضافه کرد:یکی از دلایل این موضوع کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ است، وقتی قیمت گوشت کاهشی می‌شود قیمت جوجه یکروزه به تبع آن به دلیل کاهش جوجه‌ریزی‌ها افت می‌کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه طیور کشور اظهار کرد: برآوردها بر این است که بعد از فروردین ماه قدری وضعیت جوجه یکروزه بهبود پیدا کند و قیمت‌ها ترمیم شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: