کمبود سویا باعث کاهش جوجه‌ریزی می‌شود/امیدواریم گشایشی در صنعت طیور ایجاد شود

علی اکبر اسکندری مدیرعامل تعاونی مرغداران علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌ها برای مرغداران این شهرستان، گفت: در حال حاضر مرغداران شهرستان برای تامین نهاده‌ها به ویژه کنجاله سویا با سختی‌های زیادی مواجه هستند و این موضوع باعث کاهش جوجه‌ریزی‌ها در شهرستان شده است.

گزارش/چرا قیمت مرغ دوباره پرواز کرد!؟

وی با بیان اینکه حدود 2 ماه در سامانه بازارگاه کنجاله سویا عرضه نشده بود، افزود: اگرچه مرغداران در تامین ذرت مشکل چندانی ندارند اما کمبود کنجاله سویا که خوراک اصلی مرغ است، مرغداران را مجبور کرده است تا برای تامین خوراک رو به بازار آزاد بیاورند.

مدیرعامل تعاونی مرغداران علی آباد کتول با تاکید بر اینکه مشکل دیگر مرغداران شهرستان افزایش قیمت جوجه یکروزه است، ادامه داد: وقتی قیمت جوجه یکروزه حدود 28 تا 30 هزار تومان است و کنجاله سویا در بازار آزاد حدود 37 تا 38 هزار تومان است نباید انتظار داشته باشیم مرغدار، مرغ خود را با قیمت مصوب عرضه کند.

اسکندری با بیان اینکه مجموع عوامل گفته شده باعث این شده که در چند روز گذشته شاهد نوسان قیمت مرغ در کشور باشیم، اظهار داشت: این مشکلات را بارها در جلساتی که با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولان مربوطه داشته‌ایم بیان کرده‌ایم اما نتیجه‌ای تاکنون نگرفته‌ایم.

وی گفت: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان داشتیم و مشکلات را به مسئولان این سازمان اعلام کرده‌ایم و امیدواریم گشایشی در مشکلات ایجاد شده در صنعت طیور استان و کشور رخ دهد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: