نگران وضعیت صنعت طیور هستیم/مرغ زنده در حال دپو شدن است

سیدصدرالدین عظیمی نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده بین 55 تا 56 هزار تومان است، گفت: این وضعیتی که در صنعت طیور رخ داده نگران کننده است.

راه‌اندازی مجدد خط تولید کشتارگاه بیتامین/خسارت 35 میلیاردی پس از آتش‌سوزی

وی با بیان اینکه مرغی که تولید کننده در حال حاضر به بازار عرضه می‌کند با جوجه 30 هزار تومانی جوجه‌ریزی شده است، ادامه داد: در شرایطی که هزینه‌های تولید بسیار بالاتر رفته است اما متاسفانه شاهد عرضه مرغ زیر قیمت مصوب 58 هزار تومانی اعلامی از سوی پشتیبانی امور دام هستیم.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه قیمت مصوب جوجه یکروزه 16 هزار تومان است اما تولیدکنندگان با قیمت‌های متفاوتی جوجه را خریداری می‌کنند، اضافه کرد: قرار بود جوجه یکروزه وارداتی با قیمت 19 هزار تومان به دست تولیدکننده برسد که متاسفانه این موضوع هم محقق نشد و قیمت ها تا 30 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

عظیمی با بیان اینکه با جوجه‌ریزی‌های که در ماه‌های گذشته انجام شد مازاد تولید داریم که پشتیبانی امور دام باید اقدام به جمع‌آوری آن کند، عنوان کرد: در اواخر سال گذشته پشتیبانی امور دام به این موضوع ورود کرد و قدری خرید انجام شد اما قیمت‌ها در حال متعادل شدن بود که به یکباره این موضوع هم متوقف شد.

وی ادامه داد: طبق آمارهای که به اتحادیه واصل شده است در حال حاضر با توجه به مازاد تولیدی که وجود دارد مرغ زنده در حال دپو شدن در مرغداری‌ها است و از این نظر تولیدکنندگان وضعیت مناسبی ندارند.

نایب رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه مشکلات و چالش‌های صنعت طیور را بارها به صورت مکتوب و شفاهی به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی منعکس کرده‌ایم، اظهار داشت: تاکنون نتیجه‌ای از این مکاتبات نگرفته‌ایم با شرایطی که ایجاد شده به نظر می‌رسد تولیدکنندگان اهمیتی برای مسئولان وزارت جهاد ندارند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: