سیاستگذاری غلط صنعت طیور را نابود می‌کند

پرویز فروغی دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه درحال حاضر قیمت مرغ زنده بین 51 تا 52 هزار تومان است، گفت: با این وضعیتی که رخ داده قطعا در روزهای آینده چالش‌های زیادی در بحث تامین مرغ خواهیم داشت.

تولید جوجه یکروزه صرفه اقتصادی ندارد/قیمت‌گذاری دستوری چالش‌زاست

وی با اعلام اینکه برخی از مرغداران جوجه‌ریزی‌های خود را متوقف کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت جوجه یکروزه به شدت افزایش یافته و نزدیک به 30 هزار تومان رسیده است جوجه‌ریزی برای مرغداران دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با تاکید براینکه تبعات ایجاد شده در صنعت طیور در چند ماه آینده خودش را نشان خواهد داد، عنوان کرد: با توجه به اینکه تولید برای مرغداران اعم از مرغ اجداد و گوشتی صرفه اقتصادی ندارد امروز وضیعتی برای صنعت طیور ایجاد شده که نگران کننده است.

فروغی با بیان اینکه قرار بر این بود پشتیبانی امور دام مازاد تولید مرغداران را به قیمت 58 هزار تومان خریداری کند، اضافه کرد: متاسفانه این موضوع محقق نشد چون اصلا وزارت جهاد و پشتیبانی امور دام توانایی این کار را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی در حال نابود کردن صنعت طیور است، اظهار داشت:بارها در مکاتباتی که با وزیر جهاد داشته‌ایم هشدارهای لازم را داده‌ایم اما گوش شنوایی وجود ندارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: