توصیه مدیرکل دامپزشکی گلستان به مرغداران برای فصل سرد سال/آغاز واکسیناسیون نیوکاسل در گلستان

علی کاووسی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین با بیان اینکه تاکنون در سطح استان گزارشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: با گزارشاتی که بنده دریافت کرده‌ام در سطح کشور نیز این بیماری شایع نشده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با این بیماری تشکیل شده است، ادامه داد: از مرغداران عزیز تقاضا داریم موارد مشکوک به این بیماری را هرچه سریعتر به پایگاه‌های دامپزشکی استان اطلاع دهند یا با شماره 1512 تماس حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با اعلام اینکه در طول سال در چندین نوبت، واکسیناسیون طیور بومی و دام‌های سبک و سنگین در استان علیه بیماری‌های مختلف به ویژه نیوکاسل و تب برفکی به صورت رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: از چند روز گذشته مرحله نهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در گلستان آغاز و در حال انجام است و این موضوع تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مرغداران در فصل سرد سال، گفت: علاوه بر رعایت پروتکل‌‎های بهداشتی انجام واکسیناسیون‌های دوره‌ای می‌تواند به کاهش و یا عدم بیماری دام و طیور در استان کمک کند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: