سامانه بازارگاه از انحصار یک بانک خارج شود

رضا مبصری دبیر انجمن زنجیره ای گوشت مرغ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه تولیدکنندگان کشور به ویژه تولیدکنندگان گلستانی توانایی بالایی برای تامین خوراک مورد نیاز کشور در بخش گوشت مرغ و قرمز را دارند، گفت: دولت و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید با حمایت‌های همه جانبه از تولیدکنندگان و تشدید نظارت‌های خود باعث شوند تا محصولات با کیفیتی به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی وعلیرغم توانایی تولیدکنندگان در برخی مواقع شاهد واردات گوشت قرمز و مرغ هستیم، افزود:بهتر است به جای اینکه به فکر واردات باشیم از تولیدکنندگان حمایت کنیم تا امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: تداوم امنیت غذایی برای مردم از دیگر مواردی است که باید با جدیت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

دبیر انجمن تولید زنجیره گوشت مرغ کشور با اعلام اینکه مشکل اصلی امروز تولیدکنندگان بحث تامین خوراک به ویژه کنجاله سویا است، اظهار داشت: البته در چند روز گذشته اخبار خوشایندی درباره تامین نهاده‌ها به گوش رسیده است که امیدواریم هرچه سریعتر این اتفاقات رخ دهد تا دغدغه تولیدکنندگان نیز کاهش پیدا کند.

مبصری با بیان اینکه در شرایط فعلی که مشکل نهاده‌ها در حل حل شدن است بهتر است که ظرفیت‌های  نرم افزاری و سخت افزاری سامانه بازارگاه نیز بهبود پیدا کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد تعداد بیشتری از متقاضیان ‌می‌توانند همزمان نسبت به خرید نهاده بر روی این سامانه اقدام کنند و پیشنهاد می شود که سامانه از انحصار یک بانک خارج شود و بانک‌های بیشتری بتوانند این وظیفه را ایفا کنند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: