مشکلات صنعت طیور با اجباری شدن “آرین”شروع شد/از صادر کننده به واردکننده تبدیل شده‌ایم

سیدمهدی پورسمر مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور در گفت وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه این صندوق یکی از صندوق‌های 160 گانه وزارت جهاد کشاورزی است، گفت:در این صندوق که تمامی اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط با صنعت طیور در آن عضو هستند، 43 عضو داریم که در مواقع لزوم از اعضاء حمایت های لازم را داریم.

حسن نژاد:بر مشکلات سامانه بازارگاه واقفیم/ مردمی سازی یارانه ها برای طیورداران مشکل ایجاد کرد

وی درباره نوسانات قیمت مرغ در چند ماه اخیر، ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده نوسان زیادی دارد و پیش بینی می‌شود در روزهای آینده این قیمت صعودی باشد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه  صنعت طیور کشور با اعلام اینکه نوسان قیمت مرغ به ویژه مرغ زنده از 2 سال پیش شروع شده است و ترکش‌هایش امروز خودش را نشان داده است، افزود: از زمانی که جوجه‌ریزی با نژاد آرین را اجباری کردند باید منتظر این روزهای صنعت طیور می‌بودیم.

گزارش/اجبار مرغدار به جوجه‌ریزی با مرغی که دوست ندارد/چرا مردم باید “ژیان” بخرند

پور سمر با بیان اینکه با تصمیمات اشتباه که اتخاذ شد جلوی واردات جوجه اجداد با نژادهای مختلف گرفته شد، عنوان کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌ها همان زمان هشدارهای لازم درباره این کار را به مسئولان دادند اما گوش شنوایی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: تا یک سال پیش صادر کننده مرغ و تخم مرغ بودیم اما با تصمیمات خلق‌الساعه‌ای که گرفته شد امروز به وارد کننده مرغ، جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه‌دار تبدیل شده‌ایم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور درباره مشکل مرغداران در تامین نهاده‌ها، اظهارداشت: اینگونه نیست که مشکل مرغداران در چند روزآینده حل شود، این موضوع کمبود کنجاله سویا هم به دلایل مختلفی از جمله عدم تخصیص ارز، قیمت‌های بالا در مقاصد فروش (برزیل) و همچنین اصرار به واردات دانه سویا به وجود آمده است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: