مرغداران همچنان زیانده هستند/جوجه‌ریزی‌ها در فصل تابستان کاهشی می‌شود

پرویز فروغی دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده تا 15 خرداد ماه حدود 67 میلیون جوجه‌ریزی در کشور انجام شده است، گفت: با توجه به گرمی هوا به نظر می‌رسد جوجه‌ریزی‌ها در ماه‌های آینده روند کاهشی به خود بگیرد.

تولید روزانه 800 تن گوشت مرغ در “گلستان”

وی با تاکید بر اینکه دوره جوجه‌ریزی‌ها در برخی استان‌های گرمسیری نسبت به فصل پائیز و زمستان متفاوت است، ادامه داد: این روند همه ساله وجود داشته است و نمی‌توان گفت که عواملی در کاهش روند جوجه‌ریزی‌ها نقش داشته باشد.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تصریح کرد: در فصل گرما میزان تلفات نیز بالا می‌رود و مرغداران به خصوص مرغداران مناطق گرمسیری تمایل چندانی به جوجه‌ریزی با حداکثر ظرفیت را ندارند.

فروغی با اعلام اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده بین 58 تا 59 هزار تومان است، عنوان کرد: همچنان تولیدکنندگان در ضرر هستند زیرا قیمت تمام شده برای آنها بیش از این عددها و بالای 60 هزار تومان است.

وی اظهار داشت: اگرچه قیمت مرغ زنده به عدد ثابتی رسیده است که سودی برای تولیدکننده ندارد اما بازهم بهتر از زمانی است که قیمت‎‎‌‌ها به زیر 50 هزار تومان سقوط کرده بود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: