قیمت‌گذاری دستوری تولیدکنندگان را ناامید می‌کند/کجای جهان قیمت را مصوب می‌کنند

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه مسئولان دولتی و قانونگذار باید کمک کنند تا ادبیات قیمت مصوب را از ادبیات جاری اقتصاد بخش کشاورزی حذف کنیم، گفت: کجای جهان قیمت‌گذاری دستوری انجام می‌شود که ما در کشورمان به آن اصرار داریم.

پیش‌بینی نوسان قیمت مرغ را داشتیم/هفته آینده بازار متعادل می‌شود

وی ادامه داد: در همه کشورهای جهان دستورالعمل و مقررات درباره قیمت‌گذاری انجام می‌شود اما به تولیدکننده قیمت‌گذاری دستوری را تحمیل نمی‌کنند، مگر می‌شود قیمت را مصوب کرد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته هرکجا از اهرم قیمت‌گذاری دستوری استفاده کرده‌ایم نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، اضافه کرد: علیرغم تجربه‌های ناموفق همچنان بر این موضوع اصرار داریم.

ابراهیمی با بیان اینکه اساساً بازار و قیمت، دستورپذیر نیست، عنوان کرد: تولیدکننده باید با تولید و کیفیت آن، خودش را معرفی کند و بازار تابع عرضه و تقاضا باشد، اینکه ما اصرار به قیمت‌گذاری دستوری داشته باشیم فقط تولیدکنندگان را دلسرد و ناامید می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان ذی‌ربط در بخش تولید باید سه اصل سیاستگذاری صحیح، برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی موثر را دنبال کنند، اظهارداشت: فعالیت اقتصادی جایی پویایی خودش را نشان می‌دهد که روز به روز فعالیتش اقتصادی‌تر و درآمدش افزایش پیدا کند اما وقتی فعالیت اقتصادی را با قیمت‌های دستوری مواجه می‌کنیم امکان پویایی را  از آن سلب کرده‌ایم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: